Grafikai Beállítások tárháza [PC-GAMING]

tumblr_static_shadow_naoto.gif

Ebben a cikkben egy kicsit kitérek, az egyes PC-játékokban található grafikai effektekre. :)

A teljes cikk megtekintéséhez, KATT -> TOVÁBB

 

REFLECTION - TÜKRÖZŐDÉS

Ez az effektus felel az egyes felületek(pl. padló, üveg, víz stb..) tükröződéséért.

Kikapcsolása jelentősen gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét!

realtime_local_reflections.gif

 

TESSELATION - TESSZELLÁCIÓ

Ez az effektus extra térbeli geometriával látja el a 3D-s objektumokat, így azok valósághűbbnek hatnak.

Kikapcsolása minimálisan gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét!

tessellation-example.gif

 

Parallax occlusion mapping

Ez az effektus a sima lapos textúra felületeken 3D hatást és árnyékolást hoz létre.

Kikapcsolása közepesen gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét!

pom.gif

 

Bump mapping

Ez az effektus az egyenletes felületű 3D modellből egy egyenletlen felületűt csinál, megtoldva némi valós idejű fény-árnyékkal.

Kikapcsolása közepesen gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét!

40512-2-1376779407.gif

 

Soft Shadow - PENUMBRA

Ez az effektus az árnyékok éleit egy picit homályosabbá teszi, így azok nem látszódnak életlennek(recésnek).

Kikapcsolása nagyon minimálisan gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét!

468624cd808bff3fc98531fc3812113a.gif

 

MOTION BLUR - MOZGÁSI ELMOSÓDÁS

Ez az effektus a mozgás nyomán létrejövő elmosódást hoz létre, amelynek inkább nagy sebességnél van értelme(pl. autós játékok).

Kikapcsolása nem igazán gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét, sőt bekapcsolása miatt egy folytonosabb FPS arányt kapunk és optimalizálja némiképp a játék sebességét(főleg Gamepad-Controller esetén).

motionblur.gif

 

DEPTH OF FIELD(DOF) - MÉLYSÉGÉLESSÉG

Ez az effektus a mélységet szimulálja azzal, hogy ami a látótéren kívülre esik azt elhomályosítja.

Kikapcsolása minimálisan gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét,  bekapcsolásával az alacsonyabb él és vonalsimítást elrejthetjük mivel elhomályosítja a horizontot, és optimalizálja némiképp a kép minőséget(főleg gyenge videokártya esetén).

bokeh.gif

 

AMBIENT OCCLUSION (SSAO, HDAO, HBAO)

Ez az effektus megpróbálja kiszámítani a tárgyak elhelyezkedését, ezáltal az árnyékuk pontos helyzetét a térben.

Kikapcsolása nagyon jelentősen gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét!

hbao2.gif

 

HEAT HAZE - HŐ PÁRA

Ez az effektus a hő pára által keltett úgynevezett délibáb hatást kelti a távoli horizonton.

Kikapcsolása minimálisan gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét!

 

BOKEH

Ez az effektus kissé túlexponált fényekkel látja el a képernyőt, megpróbálva visszaadni a sötét helyeken használt nagy-fényerejű objektumok(lámpa, nap..) fényét.

Kikapcsolása közepesen gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét!

bokeh.jpg

 

DYNAMIC LIGHTS - CINEMATIC LIGHTS

Ez az effektus határozza meg az objektumokra vetődő dinamikus fények számát-mennyiségét.

Kikapcsolása közepesen gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét!

masseffect3-tweakguide-05-cinematiclights-gif.gif

 

DYNAMIC SHADOWS - DINAMIKUS ÁRNYÉKOK

Ez az effektus határozza meg az objektumokra vetődő dinamikus árnyékok számát-mennyiségét.

Kikapcsolása közepesen gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét!

masseffect3-tweakguide-04-dynamicshadows-gif.gif

 

MAX SHADOW RESOLUTION - MAX ÁRNYÉK FELBONTÁS

Ez az effektus határozza meg az objektumokra vetődő dinamikus árnyékok felbontását-élességét.

Csökkentése jelentősen gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét!

 

LENS FLARE

Ez az effektus hasonlóan mint a BOKEH, az egyes fényeket teszi sokkal intenzívebbé és ragyogóbbá.

Kikapcsolása közepesen gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét!

masseffect3-tweakguide-11-lensflare-gif.gif

 

FOG - KÖD

Ez az effektus köddel borítja a horizontot/látóhatárt.

Kikapcsolása minimálisan lassítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét, hasonlóan mint a DEPTH OF FIELD(DOF) - Mélységélesség bekapcsolásával az alacsonyabb él és vonalsimítást elrejthetjük mivel elhomályosítja a horizontot, és optimalizálja némiképp a kép minőséget(főleg gyenge videokártya esetén).

fog.gif

 

BLOOM - GLOW

Míg a Bloom extrém fényességet ad az objektumoknak(szimulálva ezzel az intenzív napsütést), addig a GLOW az objektumok szélének ragyogását hivatott növelni.

Kikapcsolása jelentősen gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét!

di-hh59.gif

 

FUR

Ez az effektus mint a Physx, az NVIDIA tulajdona. Jelenleg NVIDIA HairWorks néven fut, de van ahol csak FUR néven láthatjuk viszont. Hatására valós szőr jelenik meg az élőlényeken.

Kikapcsolása jelentősen gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét ATI videokártyákon, erősebb NVIDIA videokártyákon(4-6GB) viszont nem okoz gondot!

 

PostProcess

Ez az effektus a gyengébb tűz, víz és fény effekteket szebb fluid effektekre cseréli.

Kikapcsolása jelentősen gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét!

 

GODRAYS - NAPFÉNY

Ez az effektus a dinamikus napsütést/napfényt szimulálja.

Kikapcsolása közepesen gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét!

godrays.gif

 

DECALS

Ez az effektus a különböző sérülésekkel(törések, lövény nyomok, vér stb..) díszíti az egyes felületeket/textúrákat a játékokban.

Kikapcsolása minimálisan gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét!

asdasd.png

 

PARTICLES - RÉSZECSKÉK

Ez az effektus részecskéket ad a játékhoz, amik sokat javítanak főleg a robbanásokon.

Kikapcsolása jelentősen gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét!

 

PHYSX

Ez az effektus extra objektumokat rak a játékba amik nem csak dekorációk, mivel saját fizikával rendelkeznek így a játékos és a világ hathatnak a mozgásukra.

Kikapcsolása közepesen gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét!

batman_physx_comparison.gif

 

GEOMETRY - GEOMETRIA

Ez az effektus hasonlóképp mint a TESSELATION, javít az egyes 3D objektumok geometriáján.

Csökkentése közepesen gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét!

tesselation_froblin.gif

 

ANTI-ALIASING - ÉLSIMÍTÁS

Ez az effektus felel azért, hogy az egyes objektumok élei ne legyenek recések. Az esetek többségében 4x AA bőven elég, a normál látóhatáron belüli objektumok éleinek elsimítására.

Kikapcsolása jelentősen gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét!

deusex-hr-aa.gif

 

ANISOTROPIC FILTERING - VONALSIMÍTÁS

Ez az effektus felel azért, hogy a távolabbi textúrák is élesek legyenek. Az esetek többségében 4x AF bőven elég, a normál látóhatáron belüli textúrák élesítésére.

A Trilinear(3x) vagy Bilinear(1x) mintavételezésre csökkentés jelentősen gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét!

pic06.jpg

 

VIEW OF DISTANCE - LÁTOTÁVOLSÁG

Ez az effektus felel azért, hogy mennyire legyen látható a horizont.

A Skyrim esetében az uGridsToLoad INI bejegyzés hetes értékig stabil, kilencesen viszont már szinte mindent láthatóvá tesz. Afölé nem igazán érdemes emelni a stabilitás megőrzése érdekében. Ezzel a megoldással a 10 négyzetméteres textúra területekre eső növényzet és egyéb objektumok számát tudjuk növelni, továbbá hogy hány méter rádiuszig töltse be a látható textúrákat.

Az érték csökkentése jelentősen gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét!

 

 

DirectX - Shader

A Shader Model határozza meg mennyire kidolgozott legyen az összes fény-árnyék // tükröződés, tehát a lényegesebb környezeti effektek nagyobb mennyiségű kikalkulálásáért. A magasabb DirectX és Shader komolyabb számítási műveleteket végző videokártyát igényel.

Alacsonyabb verzióra állítása jelentősen gyorsítja az FPS(Frame Per Second), azaz képkocka per másodperc sebességét amennyiben a DirectX 10 és azalatti verziók között váltogatunk. A DirectX 10 és 11 között már nincs ekkora különbség, se teljesítménybéli impact.

ocean.gif

 

MEGATEXTURE - TEXTURE STREAMING

A MEGATEXTÚRA a Doom 3 által először használt ID Engine vezette be, miszerint a pályát megatextúra fedi be ami egy hatalmas nagy-méretű textúra. Így elkerülhető volt a sok kicsi textúra egyenkénti betöltése.

Ezen még javított a TEXTÚRA STREAMELÉS, ami az ID Engine - Bethesda közreműködése alatt például a Rage, vagy a Brink FPS játékokban nagy szerepet kapott. Ennek köszönhetően csak azok a nagyfelbontású textúrák töltődtek be amik a közelünkben voltak, ezzel kímélve a videokártyát.

 

COMPRESSED TEXTURES - TÖMÖRÍTETT TEXTÚRÁK

A Doom 3 és a Sims 4 PC-játékokon kívül csak kevés játék használta ezt a megoldást. A lényege, hogy a magas-felbontású textúrákat alacsony-felbontású tömörített textúrákra cserélte(mintha PNG-t konvertálnál JPG-be). Így persze a textúrák minősége romlott, de ennek volt előnye is:

Ezen Opció bekapcsolása jelentősen javít a játék sebességén!