144FPS = 144MHZ?

amd-freesync-slide14.jpg

 

Rég óta terjed, miszerint 30FPS felett nem érzékeljük a különbséget.
Én viszont megcáfolnám, igenis érzékelhető a különbség!
Bár, aláírom..
40FPS már egy szép viszonylag jó FPS aránynak/sebességnek számít a legtöbb játékban,
de minden játékban más max FPS értékre van szükségünk, de mi a titok?

A teljes cikk megtekintéséhez, KATT -> TOVÁBB



A vertikális szinkron az első és legfontosabb.
Amit a játékok csak Vsync-nek rövidítenek.
Amint ezt kikapcsoljuk, elképesztő mód megnő a jelenlegi és a max FPS arány is!
Na de ha ez igaz, minek van?
Mert a bekapcsolásakor, ha a játék nem veszít nagyon a sebességéből érdemes használni!
Miért? Mert a kép villódzását(screen tearing), szétcsúszását akadályozza meg,
ami már szinte fizikális fájdalom az emberi szemnek így érdemes használni,
ha nem fontos a játék sebessége.

Fontos megjegyezni hogy az FPS keretek közé szorítása is javíthat a sebességen,
nem növeli de állandósít egy adott értéket(30FPS) így a kisebb ingadozás lehetővé teszi
a közel állandóságot.
Régen elterjedt az a szóbeszéd, miszerint az NFS Most Wanted és egyéb játékokon segít
az él/és/vagy vonalsimítás (Anti-alising/Anisotropic-filtering) 2 vagy akár 4x-szeresre állítása.
Téves. Nem javított a játék sebességén,
hanem a minimum és maximum FPS arány közti nagy különbséget csökkentette,
Ezáltal egy sokkal állandóbb értéket teremtett
mert inkább észlelhető a kevés objektumoknál 40 míg a sok objektumnál 20FPS közti ingadozás.
Így létrejött a stabil 30FPS, és ezt nem tudták mire vélni..így a terhelést pozitívumnak tudták be.
Hiba volt.

FPS = Frame Per Second = Hány képkockát rajzol ki másodpercenként a monitorunk!
A filmeknél ez általában 25 körül van.

60FPS fölött észrevesszük a különbséget?
Nos, egy 50-60MHZ képfrissítésű monitoron biztos nem!
Ahhoz, hogy tényleg ki tudjuk használni a 70-80 vagy akár 144FPS értéket,
ahhoz bizony egy 144MHZ(MHZ képfrissítés gyakorisága) monitorra lesz szükségünk!
(Értsd, hiába képes egy Veyron 1000 lóerőre, ha sebesség-korlátozás van az utakon..)
Az Asus VG248QE pont egy ilyen monitor, ráadásul fel van szerelve az NVIDIA G-Sync chippel!
Ez pedig arra képes, hogy szinte teljes szinkronban legyen a monitor és a számítógép,
és amíg nem dolgozott fel minden egyes pixelt egyesével addig nem továbbítja azt!
Így elkerülhetőek az FPS ingadozások.
Erre persze az ATI válasza a FreeSync chip, amely hasonló technológia.
Ilyen NVIDIA és ATI chippek egyes BenQ, LG, Asus, Acer és Samsung monitorokban már találhatóak!

vg248qeb1.gif