Dragon Age Inquisition alacsony FPS gondok!

asd2_1.png

 

Sajnos a játék motorja a FrostBite Engine, ami egy optimalizálatlan motor.
Ezt a Mortal Kombat X esetén nehéz megoldani(bár a legújabb frissítéssel nagyon stabilan fut a Mortal Kombat X), itt azonban van rá egy apró megoldás(ami a Dragon Age Inquisition-t illeti).

 

A teljes cikk megtekintéséhez, KATT -> TOVÁBB


A játék indulása után töltsük be a mentésünk, majd húzódjunk vissza egy olyan helyre ami
viszonylag kicsi, zárt és kevés az AI. Tehát bármi ami a nagy nyílt terek ellentéte.
Ilyenkor az FPS felugrik 15 FPS-ről 40-80 körülire(plusz minusz).
Ezután már mehetünk bárhova, viszonylag stabil gyors FPS-t kapunk! :)
Ez jó trükk Hinterlandon, ahol az Arany Boss Sárkány előtt egy szűk átjáró van..
Ha ott mentünk ne a szalamandrákhoz rohanjunk egyből betöltés után, hanem vissza a
fedett sötét átjáróba, ott felugrik az FPS és voala..

A vertikális szinkront ki kell kapcsolnunk a játékban.
Így lehet némi villódzás(nem észrevehető), viszont a max FPS több lesz mint 60(ha a gépünk képes kezelni).
Ehhez még az is kell, hogy a játék parancsikonjához hozzáadjuk eme sorokat:

(Tört verzió esetén, ez a 3dmgame.ini fájlban szerepel..)

-GameTime.MaxSimFps 60 -GameTime.ForceSimRate 60+

tehát: DragonAgeInquisition.exe -GameTime.MaxSimFps 60 -GameTime.ForceSimRate 60+

GameTime.MaxSimFps 60
Ez a max FPS-t jelenti, ha gépünk többre is képes pl. 90FPS akkor annyit írjunk oda!

GameTime.ForceSimRate 60+
Ez pedig a refresh rate tehát a villogási sebesség..
Ez a legtöbb monitornál 50-60 körülre datálható.
Ha viszont spéci drága monitorunk van, ami pl tud 140MHZ-t akkor írjuk át annyira!
Igazából csak így tudjuk élvezni a 140FPS-t, 60MHZ-s monitoron nem látunk változást 60FPS és 140FPS között túlzottan..

van még ez is:  -ShaderSystem.ShaderQualityLevel Ultra
Ez lehet Ultra High Medium vagy Low..
Ez a Shader-t határozza meg, hogy a játék fény árnyék játéka mennyire legyen szép.
Érdemes max. High-ra állítani, ha csak nem egy 400.000-600.000 FT értékű gépünk van(pl. Titan videokártya)

A játékon belül ugyanígy a geometria az egyetlen amit érdemes legalább High-ra húzni,
a többi lehet off super low vagy low mert egyszerűen nem látni a különbséget a távolság miatt,
sőt akár a textúra méretezést is lehúzhatjuk 75-re.

Persze a World ill. Vegetation is nyugodtan mehet High-ra hiszen akkor egy valamivel élőbb világot kapunk de túl nagy látványbéli különbségre ne számítsunk.

A tesszellációt érdemes kikapcsolni itt is és az ATI 3D beállításokban, hiszen mind ezen a játékon mint a GTA V-részén sokat gyorsít ha ki van kapcsolva!
Annyival úgysem lesznek 3D-sek tőle a fák..na meg azt öldöklés közben ki a fene nézi. ;D

Szebb effekteket és post processt értelmetlen beállítani, javulást nem hoz annyira a látványban de sebesség csökkenést annál inkább!



Ha pedig szebb színekre vágysz, akkor itt a SweetFX:


Windows 8.1 64bit alá, fontos hogy az ATI driver verziója '14-4-win7-win8-win8.1-64-dd-ccc-whql" legyen.
Az ennél újabbak pl. Omega alatt már nem fog működni..