Triplacsokis-meggyes gesztenye torta recept [sweetspot.rs]

Hozzávalók

Torta

  • 6 tojás
  • 1 csokoládés pudingpor
  • 12,5 dkg vaj olvasztva
  • 50 dkg gesztenyemassza (2 db)
  • 18 dkg kristálycukor
  • 1 zacskó (Bourbon) vaníliás cukor
  • Opcionális: ízlés szerint kevés rum
  • 1 kanál (holland) kakaópor
  • csipet só
  • 1 zacskó sütőpor
  • 10 dkg étcsokoládé a tetejére

tumblr_nhtznncE741r1vxuao1_500.jpg

Elkészítés

  1. A tojásokat szétválasztjuk.

  2. A fehérjéből egy csipet só segítségével kemény habot verünk.

  3. A tojások sárgáját a cukorral, vaníliás cukorral kikeverjük, hozzáadjuk a pudingport, a kakaót, sütőport, (rumot) és a felolvasztott vajat, majd végül a gesztenyemasszát is hozzádolgozzuk.

  4. A felvert tojásfehérjét óvatos mozdulatokkal hozzákeverjük a gesztenyés masszához.

  5. Kivajazott magasabb falú tepsibe öntjük a keveréket.

  6. 180 fokon addig sütjük, míg a tűpróba alkalmával nem tapad semmi oda a tésztából. Ez kb. fél óra.

  7. Ha megsült, meglocsoljuk olvasztott csokoládémázzal. A kihűlt piskótatésztát fel is vághatjuk kockákra és egyenként mártjuk a csokiba, esetleg mogyoróval díszíthetjük még.

  8. TORTA VÁLTOZAT: A képen látható tortát másfélszeres adagból készítettem, úgy, hogy kapcsos tortaformában két piskótaalapot sütöttem. Miután a tészta kihűlt, mindkettőt kettévágtam. Így három tölthető réteget kaptam. A legalsóba és legfelsőbe klasszikus francia csokoládékrémet (Ganache-t) kentem, a középső rétegbe pedig házi meggylekvár került. Ganache krém elkészítése: Ez alaprecept, mely felhasználástól függően variálható. Ezek az arányok (étcsokoládé és tejszín 1:1 aránya) egy kenhető, de hamar dermedő csokoládékrémet eredményeznek, amely akár fel is habosítható. Én ehhez a tortához 35 dkg jó minőségű étcsokoládét és 3,5 dl tejszínt használtam fel. 1. A csokoládét apróra törjük, és hőálló tálba tesszük. 2. A tejszínt lassú tűzőn gyöngyözésig melegítjük, majd a csokoládéra öntjük. Egyelőre nem keverjük, ugyanis ha túl gyorsan hűl, szemcsés lesz. 3. Kb. 10 perc elteltével összekeverjük, hogy a tejszín és a csoki megfelelően elegyedjen.

triplacsokis-meggyes-gesztenyetorta-3